برندینگ و بازاریابی

برندینگ Branding و مارکتینگ Marketing (بازاریابی) دو مفهوم مهم در تجارت هستند. ضروری است که بدانید این دو مورد چه ارتباطی با هم دارند و چگونه در یک چارچوب مناسب می‌توانند باعث موفقیت کسب‌و‌کارتان شود.
مارکتینگ رأس یک تجارت است و در همه‌ی مراحل از ایده تا اجرا و از فروش تا رسیدن محصول یا خدمات به دست مشتری، نقش حیاتی دارد. مسئولیت‌هایی که در مارکتینگ به عهده مشاور تبلیغاتی شما می باشد، شامل موارد زیر است:
• برند‌سازی (طراحی لوگو، ارائه طرح، رنگ و …)
• شناسایی بازار هدف
• تبلیغات
• روابط عمومی
• مدیریت محتوا
• مدیریت فروش
• توزیع
• اجرا
• خدمات مشتری
• قرارداد بین مشتری و مشاور تبلیغاتی

مفهوم کلی: برندینگ در مارکتینگ چیست؟
برطبق تعریف، برندسازی ارزش مشخصی نسبت به محصول یا خدمتی است که باید به طور کامل در قبال مخاطب آن را به انجام برسانید. برندینگ این قابلیت را فراهم می‌کند که تیم مدیریت، پرسنل فروش، شرکای بازاریابی، رسانه‌های هدف و مخاطبانتان نام تجاری شما را بشناسند و پیشنهاداتی که ارائه می‌دهید را در اولویت نسبت به دیگران قرار دهند.
مارکتینگی که برند شما انجام می‌دهد می‌تواند برای مخاطبان الهام‌بخش بوده تا با شما ارتباط بیشتری برقرار کنند و همینطور شرکای تجاری خوبی برایتان پیدا کند. در حقیقت هدف از برند و بازاریابی پیرامون آن، ایجاد یک تعامل مناسب و بلند‌مدت بین برند شما با مخاطبان و شرکای تجاری‌تان است.

برندینگ و مارکتینگ مناسب منجر به رسیدن به هدف اصلی مجموعه می شود: فروش خوب. یعنی ایجاد تمایل در مخاطب برای خرید از شما و بازگشت وی برای خریدهای دوباره و چندباره.
مفهوم عمقی: برندینگ در مارکتینگ چیست؟
بدون داشتن محتوایی عمیق، نمی‌توانید این واقعیت را در ذهن دیگر صاحبان کسب‌وکار ایجاد کنید که می‌توانند با برند شما تعامل داشته و کار کنند. بدون داشتن فیلم‌هایی تاثیرگذار، نمی‌توانید زیبایی محصولات یا خدماتتان را برای مخاطب روشن کنید و آن‌ها را برای استفاده از نام تجاریتان علاقمند سازید.
محتوا نقطه مهم مشترک بین هدف برند شما و نیاز مشتریانتان است.
محتوای مناسب و مفید (مانند فیلم، مقالات، نوشته های مطبوعاتی، مقالات وبلاگی و…) به نوعی مخاطبان شما را تبدیل به فروشندگان مجازی و مورد اعتمادی می‌کنند که ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته در اختیار برند شما هستند و برای آن فعالیت می کنند؛ چرا که اگر محتوا مناسب باشد آن را در اختیار دیگران می‌گذارند، برای دوستان و اعضای خانواده‌شان می‌فرستند و آن را برای مخاطبان شبکه‌های اجتماعی‌شان به اشتراک می گذارند.