سئو چیست؟

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی هستند. سئو یا بهينه‌سازي موتور جستجو  به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست، آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند. سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. سئو فرآيند بسیار زمان بر هست که به راحتي پياده‌سازي نمیشود زيرا نيازمند دانش پيش زمينه‌اي و صبر است . با توجه به اینکه موتور‌هاي جستجو تغيير الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند ، بنابراين وظيفه متخصصان سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است. سئو سایت یا بهینه سازی یکی از فعالیت هایی است که توسط سئوکار انجام می شود. برای اینکه الگوريتم رتبه‌بندي گوگل داراي بيش از 200 معيار جهت رتبه‌بندي يک سايت می باشد،  از اين رو متخصصین سئو باید مهم‌ترين اين معيار‌ها را جهت پياده‌سازي موفق سئو بدانند. هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجو و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان مي‌دهد.

بعد از اينکه سئو براي بهبود رتبه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود را شروع کرد، برای به نتیجه رسیدن بهینه سازی و معرفی شرکت و رقابت بین متخصص همکار زمان، بسیار اهمیت دارد که بتونیم نتیجه خوب و واقعی کار و بهینه سازی سایت و بگیریم. سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد تا به نتيجه برسد و آن دلیلش به این موضوع بستگی دارد که کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، همونطور که گفته شد باید زمان بزاریم برای نتايج بهينه‌سازي جستجو  چرا که این کار به سرعت ديده نمیشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک‌ها را شامل مي‌شود، قرار گيرند. به عنوان مثال کلمه کليدي رقابتي “بيمه خودکار” 1.5 ميليون جستجوي گوگل را در ماه به خود اختصاص مي‌دهد، اين بدين معني است که 3 جايگاه اول 58.4 درصد بازديدکنندگان و خود جايگاه اول 36.4 درصد بازديدکنندگان را به خود اختصاص مي‌دهد. اين مسئله براي خيلي از سايت‌ها بسیار مفید بوده که در بالاي نتايج جستجو قرار میگيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه مي‌شود. يک مطالعه ديگر نشان مي‌دهد جستجو کنندگان خيلي دوست دارند روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک کنند؛ اين مطالعه مشخص مي‌کند 72.3 درصد کاربران گوگل روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک مي‌کنند و تنها 27.3 درصد کاربران روي پيوندهاي ليستهاي پرداخت شده کليک مي‌کنند. اين يکي ديگر از دلايلي است که شرکت‌ها تاثير سئو را دانسته و حاضر هستند براي آن زمان و هزينه صرف کنند. سئو در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد و باعث ایجاد یک برند میشود و یکی از ابزار های مهم برای تبلغات یک برند و یک شرکت می باشد.

کانون تبلیغاتی مانا گرافیک با نمونه کارهای موفق در این بخش، مشاور و همراه شما خواهد بود.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *