دیجیتال مارکتینگ – بخش دوم

با توجه به توسعه فناوری اطلاعات طی سال های اخیر، افزایش متوسط زمان کاربران آنلاین، استفاده گسترده از موبایل و افزایش ضریب نفوذ اینترنت در جهان، امروزه به عنوان یک دانش و تخصص مستقل مورد توجه قرار می‌گیرد.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجتیال در همه حوزه ها کاربرد دارد و هرکسب و کاری می تواند برای معرفی محصول یا خدمت خود از این تکنولوژی بهره بگیرد. استراتژی رایگان دیجیتال مارکتینگ، به روش‌هایی اطلاق می‌شود که بدون پرداخت هزینه و با تغییراتی در روش حضور آنلاین، توسط مخاطبان دیده شوید. در این روش‌ها برای کلیک مشتری روی لینک مستقیم وب‌سایت، هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید.

ترافیک می‌تواند هم به‌صورت کمی هم به‌صورت کیفی افزایش یابد. شما می‌توانید تمام بازدید کنندگان دنیا را به بازدید از وب‌سایت خود جذب کرده. در عین حال، اگر محتوای وب‌سایت شما غنی نباشد ومواردی که کاربران در جستجوی آن هستند را نتوانند در سایت شما پیدا کنند، وب ‌سایت شما را ترک خواهند کرد. با توجه به دلایل عنوان شده، وب سایت شما باید از نظر محتوایی جامع و کاربری باشند تا مرجع خوبی جهت مراجعین باشد. زمانی که در بخش ورود بازدید کنندگان از طریق صفحات جستجوگر موفق شدید، باید به فکر افزایش میزان ترافیک وب‌سایت خود باشید . دو نوع استراتژی رایگان دیجیتال مارکتینگ شامل SEO و ASO وجود دارد.

اهداف بازاریابی غیر رایگان

بازاریابی مستقیم: این نوع استراتژی از (PPC (Pay Per Click، موبایل مارکتینگ و تبلیغات خرید (Shopping Adds) به‌ منظور افزایش ترافیک و نرخ تبدیل برای کسب‌ و کار استفاده می‌شود.

برند سازی: هدف تبلیغات در این نوع استراتژی، آگاهی بخشی درباره برند یا محصول با استفاده از Google Display ads، ویدئو مارکتینگ و موبایل مارکتینگ است.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *