اصول طراحی کاتالوگ صنعتی

اصول طراحی کاتالوگ صنعتی تعیین هدف و نوع مشتری و نوع قالب اصلی کار می باشد. در مورد نوع مشتری های مورد نظر مجموعه و اینکه با چه نوع قشری از جامعه سر و کار دارد  که محصولتان را معرفی کنید بسیار با اهمیت است . چرا که طراحی کاتالوگ صنعتی شما باید با توجه به روحیات و سبک سلیقه ای افراد مورد نظر باشد. برای مخاطبان میانسال بهتر است مختصر و به سبک کلاسیک طراحی انجام شود. اگر هدف مورد نظر مخاطبان جوان جامعه باشند، پیشنهاد می شود از طراحی مدرن و ترکیب زیبایی از رنگ ها در طراحی استفاده کرد. اگر هر دو گروه را بخواهیم ساپورت کنیم باید به گونه ای طراحی انجام شود که هر دو گروه  شامل شود . عکاسی صنعتی از محصول یا خط تولید شماست که در کاتالوگ شما به چاپ می رسد . عکس ها و تصاویر بسیار مسیله مهمی برای طراحی کاتالوگ می باشد . عکاسی صنعتی نیز مستلزم تیمی متخصص و مجرب در حیطه ی عکاسی می باشد که با پیاده کردن تکنیک هایی ویژه کیفیتی چشمگیر را در تصویر مورد نظر ایجاد می کند که در هنگام چاپ نیز با همان کیفیت خواهد بود . ذکر این نکته بسیار ضروری است که هر عکسی با دوربین های خوب هم بدون اعمال تکنیک عکاس ماهر، کیفیت لازم را به هنگام چاپ نخواهد داشت . اصول طراحی کاتالوگ بهره گرفتن از ترکیب رنگ هایی متناسب برای چاپ است . در طراحی کاتالوگ صنعتی ترجیحا پسندیده است که از رنگ سازمانی و از رنگ های آرام بخش و گرم استفاده کرد. ایده پردازی و خلاقیت طراح در چینش محتوا و بکارگیری هارمونی رنگ ها در طراحی صفحات داخلی کاتالوگ می باشد. جلد کاتالوگ مهمترین قسمت برای طراحی کاتالوگ می باشد . از این جهت طراح باید دقت ویژه ای در ترکیب و صفحه آرایی آن داشته باشد. نمایش لوگو و برند سازمانی شما به همراه رنگ بندی میتواند بسیار تاثیر گذار باشد. رنگ ها در روان افراد، جامعه شناسی، ایده پردازی و ابتکار الزاما باید در پیش زمینه ی ذهنی فرد طراح وجود داشته باشد تا بتواند طرحی خارق العاده ارائه دهد . طراحی کاتالوگ صنعتی محتوای نوشتاری آن است که می بایست روان و قابل فهم باشد و هر شخصی با هر رده سنی بتواند براحتی مفهوم جملات را درک کند. جنس کاتالوگ در نقش مهمی را در چاپ دارد . از انواع جنس کاتالوگ که به طور رایج مورد استفاده قرار می گیرد، می توان به گلاسه 300 گرم یا گلاسه 175 گرم با روکش هایی متفاوت مانند uv براق ، سلفون براق ، سلفون مات و دیگر موارد از این قبیل اشاره کرد. کاتالوگ ها در دو سایز متفاوت A4 و A5 ارائه می گردد.  تعداد صفحات کاتالوگ به طور معمول 12 صفحه، 16 صفحه ای، 20 صفحه ای، 24 صفحه ای به چاپ می رسند. یکی از زیبنده ترین گوشه ی بصری کاتالوگ شما به لوگو و برند شما مربوط می شود.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *