اصول طراحی کاتالوگ تبلیغاتی

نخستین اصول طراحی کاتالوگ تبلیغاتی شناسایی مخاطبان مورد هدف تبلیغ است . طراحی گرافیک تلفیقی از رنگ، نوع، عکس صنعتی، تصویر. تکنیک‌های چاپ و صفحه بندی به انضمام طرح‌های بصری با پیام‌های متفاوت می‌باشد ، که به‌صورت نسخه‌های چاپی (کاتالوگ و بروشور و …) یا الکترونیکی که توسط طراح ارائه می‌گردد. برای شروع طراحی کاتالوگ، طراح در  ابتدا نیاز به فایل لوگو یا نشانه (شامل آرم و لوگو تایپ یا نشانه نوشته فارسی یا انگلیسی) و محتوای نوشتاری (شامل متن و جداول) و عکس‌های با قابلیت چاپ که مهم‌ترین و تاثیرگزارترین عامل در طراحی می باشد را دارد.در نظر گرفتن این نکته که قشر مشتریان شما شامل افراد جوان یا میانسال یا هر دو باشد ، در طراحی کاتالوگ و اینکه چه متنی قرار دهید و طراحی گرافیک آن به چه شکل باشد و تصاویر و عکس ها چگونه انتخاب شود، موثر است.  مخاطب جوان طراحی مدرن مورد قبولشان می باشد و تنوع زیادی را در برمی گیرد. برای مخاطبان میانسال سبک کلاسیک تاثیر بسیار زیادی دارد .  چنانچه هر دو این گروه را شامل شود می بایست به گونه ای طراحی و مطالب و تصاویر خود را انتخاب نماییم که فراگیر هر دو گروه باشد . اصل بعدی طراحی ، داشتن عکس های بسیار قوی در نمای بزرگ از کالا یا محصول هست . تاثیری که یک عکس با کیفیت در نمای بزرگ بر روی مخاطب می گذارد، شاید با هزاران جمله قوی برابری کند و یا حتی هزاران جمله هم نتواند آن تاثیر را داشته باشد . تنها حالتی که کیفیت خروجی چاپ با کیفیت عکس مورد نظر برابر می شود، گرفتن عکاسی صنعتی از کالا یا محصول می باشد که در این صورت نه تنها عکس با کیفیتی هنگام چاپ خواهید داشت ، اصول طراحی مربوط به بخش طراحی و گرافیک و ایده پردازی آن است که چطور با  رنگ ها و هارمونی و حتی تضاد در آن بازی میکند. ترکیبی بی نظیر و چشم نواز را خلق کند . جلد اولین قسمتی است که از کاتالوگ شما به چشم می خورد، از این رو دقت ویژه ای برای طراحی جلد می بایست در نظر گرفت. خلاقیت و ایده پردازی یکی مهمترین مورد است که طراح می بایست به طور ذاتی و یا با تجربه زیاد کار کردن در این زمینه داشته باشد.  طراحی یکپارچگی و نظم میان صفحه آرایی موجود در هر برگه کاتالوگ بسیار موثر در دید مشتری می باشد. نوشته ها و عناوین و تصاویر و طرح ها و رنگ ها از طرح صفحه جلد گرفته تا یکایک صفحات دیگر با نظم کنار یکدیگر قرار گرفته باشد . نوشتن متن و شعار واقعی از کالا یا خدمتتان می بایست مختصر مفید و حقیقی باشد چرا که تنها با صداقت در بیان می توانید حس خوبی در مشتری مورد نظر ایجاد کنید که تبدیل به مشتری وفادار شما شود.

کانون تبلیغاتی مانا گرافیک در بخش طراحی گرافیکی با نمونه کارهای موفق و مورد تاییدیه مشتریان در خدمت شما می باشد.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *