طراحی کاتالوگ

کاتالوگ برای معرفی شرکت بسیار تاثیر گذار است. علاوه بر جدید بودن ایده ها در طراحی باید به نکات بسیار مهمی در طراحی و ایده پردازی توجه کرد.

چند نمونه از این موارد که تاثیر موثر در خوب بودن یک کاتالوگ دارد نام برد:

  • به خلاق طرح جدید
  • ایجاد محتوای تاثیر گذار
  • انتقال پیام و ایده در کمترین نوشته

فروش یک شرکت از طریق تبلیغات و اطلاع رسانی قوی و هدفمند در مورد محصولات و یا خدمات آن مجموعه میتواند شکل بگیرد در مقابل اگر به درستی تبلیغات و اطلاع رسانی انجام نگیرد با توجه به رقابت های شدید در بازار در حال حاضر میتوان گفت که عملا آن مجموعه و ارگان از بازار فعال خارج شده و فعالیت درست و پویا ندارد. یکی از ابزارهای مورد نیاز برای پررنگ شدن در بازار و حضور قوی یک شرکت میتواند طراحی کاتالوگ و نشان دادن درست محصولات و خدمات قابل ارایه شده به مشتریان میباشد. برای شروع کردن طراحی کاتالوگ ، طراح در ابتدا احتیاج به فایل لوگو (شامل آرم و لوگو تایپ یا نشانه نوشته فارسی یا انگلیسی / آرم یا یک نماد گرافیکی که دربرگیرنده هویت سازمانی و تجاری شرکت است.) محتوا و عکس‌های با قابلیت چاپ که مهم‌ترین و تاثیرگزارترین عامل در طراحی می باشد را دارد. تجربه این مجموعه برای طراحی های کاتالوگ از بازارهای کاری مختلف به راحتی میتوان تا بین صدها رقیب خود متفاوت و خاص باشید. زمینه طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای ، بروشور های تبلیغاتی ، کاتالوگ صنعتی و تبلیغاتی اجرا شده ، طراحی و گرافیک، چاپ ، تبلیغات، بازاریابی و خلق برند در کوتاه ترین زمان ، با مناسب ترین تعرفه قیمت به مشتریان گرامی می‌باشد. عکاسی محصول باید همیشه بسیار مناسب و با کیفیت بالا برای کاتالوگ و موارد تبلیغاتی باشد. یک عکس حرفه ای باید ویژگی محصول در رنگ و کیفیت را به بهترین حالت نشان دهد. در طراحی کاتالوگ دو سبک متفاوت وجود دارد. کاتالوگ‌های عکس محور (مصور) و کاتالوگ‌های دیتا (متن) محور یا کاتالوگ‌هایی باعکس‌های با کیفیت پایین یا در اصطلاح آماتور گفته می‌شود. با توجه به تحقیقات به عمل آمده، کاتالوگ‌هایی با  طراحی مصور که در آنها از عکس‌هایی با کیفیت بالا ( صنعتی) استفاده شده است ،حدود 20برابر بازخورد و توجه بیشتری در بین مخاطبان  خود داشته است.

چند نوع از ویژگی های عکاسی صنعتی و تبلیغاتی حرفه ای را میتوان نام برد:

  • عکاسی بصورت تک محصول
  • استفاده از پس زمینه سفید در محصولات
  • هماهنگی عکاس و طراح در رعایت کادر بندی
  • قدرتمند نشان دادن محصول
  • چیدمان خلاقانه

برای استفاده از عکس قابل چاپ داخل کاتالوگ به این سه روش می‌توان انجام بگیرد:

  • از عکس‌های که خود مشتری تهیه کرده است استفاده شود.
  • از منبع رسمی خارجی حتما خریداری شود.
  • عکاسی صنعتی از محصول یا مکان مشتری صورت گیرد
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *